Słownik marketingowy

Czym jest performance marketing?

Performance marketing, czyli marketing efektywnościowy, to forma prowadzenia kampanii reklamowych, których głównym zamierzeniem jest nakłanianie odbiorców reklamy do podjęcia konkretnego działania lub wykonania jakiejś czynności. Jest to forma tworzenia treści reklamowych, których zadaniem nie jest szerzenie świadomości o marce lub budowanie wizerunku firmy, a nakłonienie jak największej liczby odbiorców do podjęcia pożądanych przez przedsiębiorstwo działań. Czytaj dalej “Czym jest performance marketing?” »

Czym jest crawl budget?

Google to marka-symbol, firma, która zdawała się ujarzmiać bezkresy internetu. To mogło być zaskakujące, że mimo tego, iż sieć rozrastała się niesłychanie szybko, boty Google nadążały za jej rozrostem i na bieżąco indeksowały nowe treści. Jednak uległo to zmianie – gigant z Mountain View zaczyna ulegać sile napierającej na niego masy. Roboty indeksujące nie mają już wystarczającego zapasu mocy do regularnego crawlowania po wszystkich stronach i podstronach. To niezwykle istotna informacja dla branży SEO. Wiąże się bezpośrednio z pojęciem “crawl budget”. Czytaj dalej “Czym jest crawl budget?” »

Performance marketing


PERFORMANCE MARKETING (inaczej: marketing efektywnościowy, reklama efektywnościowa) to specjalny model reklamy internetowej, którego głównym celem jest uzyskanie konkretnej aktywności odbiorcy. W tym rodzaju marketingu nie jest najważniejsza budowa wizerunku, lecz przełożenie wypracowanej opinii danej firmy na pożądane czynności potencjalnego klienta. Takimi działaniami może być kliknięcie w baner, wypełnienie ankiety czy formularza, wejście na stronę, złożenie zamówienia, dokonanie zakupu oraz wiele innych, bowiem każdy ruch odbiorcy ma istotne znaczenie. Czytaj dalej “Performance marketing” »

Najważniejsze parametry w marketingu internetowym

Searching Engine Optimizing SEO Browsing Concept

Monitorowanie działań marketingowych ma olbrzymie znaczenie w marketingu i sprzedaży. Aby w pełni wykorzystać potencjał marketingu internetowego, a także zoptymalizować koszty wszystkich kampanii, warto poznać kilka wskaźników, które pomogą w analizie efektywności prowadzonych działań marketingowych. Poniżej znajduje się lista najważniejszych parametrów, które warto znać i analizować: Czytaj dalej “Najważniejsze parametry w marketingu internetowym” »

Lead

generowanie leadów

W języku polskim brakuje odpowiednika słowa „lead”, jednak można je przetłumaczyć jako „potencjalny klient” – konsument bądź firma. Czytaj dalej “Lead” »

Evangelist marketing

Evangelist marketing jest rozwiniętą formą buzz marketingu, który polega na stymulowaniu swoich klientów do polecania produktów i usług innym, potencjalnym klientom. Towarzyszy temu stwarzanie warunków i pretekstów do tego, by o danych usługach i produktach rozmawiać. Jak się można domyślać, evangelist marketing znajduje się szczebel wyżej niż buzz marketing. Oznacza kreowanie u klienta mocnego zachwytu i bezgranicznego zaufania do produktu. Jest to tak silne przekonanie, że ów klient nie tylko poleca dany produkt, ale wręcz przekonuje innych do skorzystania z niego. Ewangelia to słowo kojarzone przede wszystkim z Biblią i apostołami. Oznacza w dosłownym tłumaczeniu dobrą nowinę. Ewangelista jest więc osobą, która niesie innym dobrą nowinę. Użycie takiego słownictwa w nazwie techniki marketingowej jest kontrowersyjne, ale w tym przypadku bardzo trafne. Czytaj dalej “Evangelist marketing” »