Rozmazane zdjęcie ludzi na targach
Słownik

Event marketing

Reklama jest dźwignią handlu. Nic więc dziwnego, że marketing wciąż się rozwija tworząc coraz to nowe sposoby dotarcia do potencjalnych klientów. Tradycyjna reklama w sieci czy innych środkach masowego przekazu zdaje się dziś nie wystarczać. Odpowiedzią na coraz ciekawsze drogi do pozyskania uwagi konsumentów jest event marketing. Na czym polega?

Baw się i reklamuj

W czasach gdy jesteśmy bombardowani różnego rodzaju treściami reklamowymi event marketing, czyli marketing wydarzeń, jest innowacją samą w sobie. Stosując go nie narażamy klientów na nachalną reklamę, ale organizujemy wydarzenie, które całe jest reklamą. Przyjęcia, pokazy i gale poświęcone konkretnemu produktowi to bardzo popularna na zachodzie metoda marketingowa. Odbiera bowiem reklamie jej agresywny i krzykliwy charakter zmieniając ją w przyjemne spotkanie. I choć marketing wydarzeń jest obecnie domeną dużych marek, wszystko wskazuje na to, że już niedługo powszechnie zaczną ja stosować również mniejsze firmy czy startupy.

Co ciekawe współcześnie event marketing jest postrzegany również jako rodzaj efektywnej komunikacji z klientem, która nastawiona jest na osiągniecie konkretnych celów firmy. W praktyce oznacza to, że na imprezach reklamowych promowany jest nie tylko konkretny produkt, ale i cała marka.

Co nam daje marketing wydarzeń?

Choć w Polsce ta forma działalności reklamowej dopiero raczkuje, specjaliści od marketingu wróżą jej świetlaną przyszłość. W świecie, w którym bez dobrej reklamy nie obroni się najlepszy nawet produkt, warto stawiać na innowacje. Nic więc dziwnego, że rodzime firmy eventowe coraz częściej włączają do swojej oferty organizacje imprez skupionych wokół konkretnego produktu. Jak już wspominaliśmy, wydarzenia takie bez względu na ich formę nie tylko promują produkt, ale i podnoszą prestiż firmy. Imprezy eventowe są też okazją do integracji środowiska w danej branży i pozwalają na zdobycie nowych kontaktów, które często owocują współpracą między różnymi biznesami.

Łączenie reklamy i rozrywki zmienia oblicze reklamy czyniąc ją zdecydowanie bardziej przystępną i skuteczną. Marketing wydarzeń pozwala też łatwo przełamać “barierę wejścia” i bardziej efektywnie wprowadzać na rynek nowe produkty skupiając na nich uwagę zarówno kontrahentów jak i klientów.

Aby jednak ta forma reklamy była skuteczna potrzeba dobrej organizacji wydarzenia. Przemyślana forma eventu oraz atrakcyjne miejsce to podstawa skutecznego marketingu wydarzeń. Promocja produktu nie może być też w tym przypadku zbyt nachalna, powinna wydawać się tylko dodatkiem.

Ponieważ event marketing jest droższy od wielu tradycyjnych form reklamy, warto też wykorzystać tę okazję do wspomnianej już promocji firmy. Jest to bowiem szansa nie tylko na pokazanie nowego produktu, ale też zaprezentowanie misji i charakteru firmy. Jeśli impreza reklamowa jest spójna z innymi działaniami marketingowymi, może okazać się kluczem do sukcesu również dla przyszłych działań marki.

Zostaw komentarz