Słownik marketingowy

Growth hacking

Growth hacking to technika marketingowa polegająca na przyciągnięciu uwagi nowych użytkowników lub utrzymaniu uwagi tych już obecnych na danej stronie internetowej, poprzez używanie niekonwencjonalnych form marketingowych. Wykorzystuje się przy tym rozwiązania nowocześniejsze, często tańsze od tych tradycyjnych, np. media społecznościowe. Celem działań podejmowanych podczas growth hacking jest zwiększenie ilości osób odwiedzających witrynę, a tym samym zwiększenie sprzedaży, budowanie zasięgu, czy zwiększenie ilości rejestrowanych kont. Czytaj dalej “Growth hacking” »

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to jeden z prężnie rozwijających się sektorów marketingu internetowego, który bezpośrednio wypływa na popularność danej oferty oraz wizerunek marki czy firmy. Poprzez pozycjonowanie kreuje się popyt na określone usługi czy produkty, wyróżniając je na tle konkurencji. Aktualnie po hasła pozycjonowanie kryje się przede wszystkim optymalizacja stron www dla wyszukiwarek internetowych, w skrócie SEO. Czytaj dalej “Pozycjonowanie” »

Kim jest influencer?

influencer

Photonphoto/bigstockphoto.com

Współczesny marketing nieustannie ulega przemianom ze względu na bardzo silny wpływ mediów społecznościowych. To właśnie na ich bazie powstał nowy rodzaj wpływowych osób, których działanie może wpływać na opinię publiczną. Takie osoby określane są mianem influencerów i najczęściej są to blogerzy lub właściciele popularny kont na różnych kanałach społecznościowych. Wykorzystując zainteresowanie influencerem narodził się nowy rodzaj marketingu, oparty na jednej osoby – internetowym przywódca opinii. Czytaj dalej “Kim jest influencer?” »

AMP (Accelerated Mobile Pages)

AMP (Accelerated Mobile Pages) to rozwijana w środowisku open source technologia. W ten sposób każdy posiada do niej dostęp, a developerzy mogą samodzielnie wprowadzać zmiany i udoskonalenia. Jej zastosowanie pozwala na szybkie renderowanie stron internetowych, które posiadają treści statyczne. Wdrożenie takiego standardu pozwala na dopasowanie zawartości serwisu do parametrów technicznych danego narzędzia, a więc wielkości ekranu czy jego rozdzielczości. W ten sposób użytkownik ma większą swobodę podczas przeglądania stron www. Czytaj dalej “AMP (Accelerated Mobile Pages)” »

Eyetracking

Eyetracking, inaczej okulografia, jest powszechnym w marketingu badaniem marketingowym, które mierzy zaangażowanie uwagi konsumenta poprzez obserwację ruchu jego gałek ocznych. Dzięki pozyskanej w ten sposób wiedzy, jest możliwe tworzenie bardziej skutecznych stron internetowych, reklam, itp. Czytaj dalej “Eyetracking” »

Internet rzeczy

Internet rzeczy, czyli z ang. Internet of Things (IoT) jest właściwie ideą, zakładającą możliwość przyłączenia do sieci urządzeń za pomocą połączeń przewodowych bądź bezprzewodowych. Przedmioty przetwarzające dane, które stanowią paliwo dla IoT są ze sobą połączone w odpowiedniej infrastrukturze i mogą identyfikować siebie nawzajem, a także prowadzić ze sobą komunikację oraz współdziałać (wymieniać dane). Czytaj dalej “Internet rzeczy” »

Remarketing

Remarketing to taki rodzaj kampanii reklamowej, którą prowadzi się w ramach programu Google AdWords. Celem remarketingu jest powtórzenie przekazu reklamowego tym użytkownikom internetu, którzy odwiedzili stronę WWW danego producenta. Pozwala to na skuteczne docieranie do potencjalnego klienta,a także zwiększenie sprzedaży produktów/usług. Czytaj dalej “Remarketing” »

Content marketing (marketing treści)

Content marketing, zwany też marketingiem treści, to strategiczne podejście marketingowe mające na celu przyciągnięcie i utrzymacie odpowiedniej grupy odbiorców poprzez tworzenie i publikowanie atrakcyjnych treści. Skutecznie prowadzony gwarantuje lojalność przyszłych klientów i przywiązanie do marki oraz sprawia, że dany produkt może być nie tylko sprzedawany, ale również aktywnie poszukiwany. Czytaj dalej “Content marketing (marketing treści)” »

Inbound marketing

Inbound marketing, nazywany potocznie marketingiem przychodzących, jest jedną ze strategii marketingowych, polegających na podejmowaniu działań, w celu umożliwienia odbiorcom treści samodzielnego znalezienia interesującego ich przekazu. Czytaj dalej “Inbound marketing” »