Słownik marketingowy

Czym jest crawl budget?

Google to marka-symbol, firma, która zdawała się ujarzmiać bezkresy internetu. To mogło być zaskakujące, że mimo tego, iż sieć rozrastała się niesłychanie szybko, boty Google nadążały za jej rozrostem i na bieżąco indeksowały nowe treści. Jednak uległo to zmianie – gigant z Mountain View zaczyna ulegać sile napierającej na niego masy. Roboty indeksujące nie mają już wystarczającego zapasu mocy do regularnego crawlowania po wszystkich stronach i podstronach. To niezwykle istotna informacja dla branży SEO. Wiąże się bezpośrednio z pojęciem “crawl budget”. Czytaj dalej “Czym jest crawl budget?” »

Performance marketing


PERFORMANCE MARKETING (inaczej: marketing efektywnościowy, reklama efektywnościowa) to specjalny model reklamy internetowej, którego głównym celem jest uzyskanie konkretnej aktywności odbiorcy. W tym rodzaju marketingu nie jest najważniejsza budowa wizerunku, lecz przełożenie wypracowanej opinii danej firmy na pożądane czynności potencjalnego klienta. Takimi działaniami może być kliknięcie w baner, wypełnienie ankiety czy formularza, wejście na stronę, złożenie zamówienia, dokonanie zakupu oraz wiele innych, bowiem każdy ruch odbiorcy ma istotne znaczenie. Czytaj dalej “Performance marketing” »

Najważniejsze parametry w marketingu internetowym

Searching Engine Optimizing SEO Browsing Concept

Monitorowanie działań marketingowych ma olbrzymie znaczenie w marketingu i sprzedaży. Aby w pełni wykorzystać potencjał marketingu internetowego, a także zoptymalizować koszty wszystkich kampanii, warto poznać kilka wskaźników, które pomogą w analizie efektywności prowadzonych działań marketingowych. Poniżej znajduje się lista najważniejszych parametrów, które warto znać i analizować: Czytaj dalej “Najważniejsze parametry w marketingu internetowym” »

Lead

generowanie leadów

W języku polskim brakuje odpowiednika słowa „lead”, jednak można je przetłumaczyć jako „potencjalny klient” – konsument bądź firma. Czytaj dalej “Lead” »

Evangelist marketing

Evangelist marketing jest rozwiniętą formą buzz marketingu, który polega na stymulowaniu swoich klientów do polecania produktów i usług innym, potencjalnym klientom. Towarzyszy temu stwarzanie warunków i pretekstów do tego, by o danych usługach i produktach rozmawiać. Jak się można domyślać, evangelist marketing znajduje się szczebel wyżej niż buzz marketing. Oznacza kreowanie u klienta mocnego zachwytu i bezgranicznego zaufania do produktu. Jest to tak silne przekonanie, że ów klient nie tylko poleca dany produkt, ale wręcz przekonuje innych do skorzystania z niego. Ewangelia to słowo kojarzone przede wszystkim z Biblią i apostołami. Oznacza w dosłownym tłumaczeniu dobrą nowinę. Ewangelista jest więc osobą, która niesie innym dobrą nowinę. Użycie takiego słownictwa w nazwie techniki marketingowej jest kontrowersyjne, ale w tym przypadku bardzo trafne. Czytaj dalej “Evangelist marketing” »