Artykuły

Live-chat na stronie WWW

Każdy sprzedawca wie, że poświęcenie klientom odpowiedniej ilości czasu i uwagi jest bardzo ważne. Obecnie, w dobie ogromnej konkurencji, każda minuta zwłoki może przesądzić o tym, że klient zdecyduje się na usługi innej firmy lub zakupi produkt w innym sklepie. W tym przypadku doskonałym rozwiązaniem okazują się aplikacje typu live-chat, których zadaniem jest usprawnienie komunikacji z klientem. Dzięki takiej aplikacji obsługa klienta będzie o wiele sprawniejsza i bardziej efektywna. W czym więc tkwi fenomen live-chatów? Czytaj dalej “Live-chat na stronie WWW” »

Internet rzeczy w marketingu

Zachowania większości młodych ludzi i moda, którą tworzą, mają coraz większy wpływ na rozwijanie się marketingu. Technologie, które kiedyś były znane tylko z filmów „science-fiction” obecnie może posiadać każdy w swoim domu. Zmusza to potencjalnych klientów do zweryfikowania swoich przyzwyczajeń, a marketerom daje szansę na korzystanie z nowych metod dotarcia do rynku. Czytaj dalej “Internet rzeczy w marketingu” »

Dlaczego obsługa klienta ma kluczowe znaczenie w biznesie?

Obsługa klienta kojarzy się najczęściej z mało uprzejmą panią przy kasie, która na kontakt z klientem nie ma najmniejszej ochoty. Tymczasem pod tym pojęciem kryje się o wiele więcej. Jest to termin, który w ujęciu biznesowym oznacza szeroką infrastrukturę, stworzoną w celu umożliwienia prowadzenia kontaktu z klientami – zarówno obecnymi jak i potencjalnymi. Jest to szczególnie ważne w prowadzeniu działalności przez Internet. Czytaj dalej “Dlaczego obsługa klienta ma kluczowe znaczenie w biznesie?” »

Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić?

Zastanawiasz się czy warto poświęcać czas na tworzenie i prowadzenie bloga swojej firmy? Odpowiedź jest jednoznaczna: tak. W ostatnich latach taka forma publikacji stała się bardzo modna. Statystyki pokazują, że ok. 80% internautów regularnie odwiedza takie strony i czerpie z nich informacje, a ponad 60% kupuje produkty w oparciu o zdobytą na nich wiedzę. Więcej niż połowa firm prowadzących blogi zwiększyła dzięki nim ruch na swoich stronach i zdobyła nowych klientów. Nawet jeśli są to wyniki zestawień pochodzące ze Stanów Zjednoczonych, wciąż nie oznacza to, że podobnie nie jest na naszym rynku. Jeśli jednak ta krótka statystyka nie przekonała cię do dołączenia do grona blogerów, poniżej znajdziesz pięć najważniejszych powodów, dla których powinieneś to zrobić. Czytaj dalej “Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić?” »

Email marketing – czy warto?

W 1971 roku Ray Tomlinson wysłał pierwszą wiadomość tekstową przez Internet i odtąd email stał się jedną z najważniejszych form komunikacji. Cztery lata później wysłano e-mail masowy, który trafił do 400 odbiorców i zawierał ofertę promocyjną maszyn DMC. W efekcie sprzedano wówczas towar o łącznej wartości 13 milionów dolarów. Mimo popularności portali społecznościowych i różnego rodzaju komunikatorów, email nie został przez nie wyparty i towarzyszy internautom w codziennym życiu – zarówno prywatnym jak i zawodowym. Czytaj dalej “Email marketing – czy warto?” »

Kim jest influencer?

influencer

Photonphoto/bigstockphoto.com

Współczesny marketing nieustannie ulega przemianom ze względu na bardzo silny wpływ mediów społecznościowych. To właśnie na ich bazie powstał nowy rodzaj wpływowych osób, których działanie może wpływać na opinię publiczną. Takie osoby określane są mianem influencerów i najczęściej są to blogerzy lub właściciele popularny kont na różnych kanałach społecznościowych. Wykorzystując zainteresowanie influencerem narodził się nowy rodzaj marketingu, oparty na jednej osoby – internetowym przywódca opinii. Czytaj dalej “Kim jest influencer?” »

Promowanie marki na Snapchacie

logo Snapchata

Rozwój mediów społecznościowych odbywa się bardzo dynamicznie. Trzeba dokładnie śledzić trendy, aby efektywnie wykorzystywać ich potencjał w promowaniu marek. Każde medium inaczej jest odbierane i skierowane jest do innej grupy docelowej. Niezwykle charakterystyczną aplikacją społecznościową jest Snapchat, którego możliwości reklamowe w Polsce stają się coraz większe. Jak można promować produkty i usługi wykorzystując popularne snapy? Czytaj dalej “Promowanie marki na Snapchacie” »