Skutki epidemii i związane z nim spowolnienie gospodarki to niejedyny problem, z jakim zmierzyć będą musieli się przedsiębiorcy w 2021 roku. Jak wynika z badań przedstawicieli ds. komunikacji z organizacji sektora prywatnego i publicznego, wyzwaniem mogą okazać się kryzysy wizerunkowe. Czytaj dalej “Główne zagrożenia w komunikacji firm w 2021” »
Personal branding w promocji firmy
Budowanie marki osobistej wymaga dużo czasu i sporo zaangażowania. W Polsce personal branding dopiero raczkuje, jednak w wielu innych krajach jest to już w tej chwili bardzo popularny i doceniony sposób na promowanie usług bądź produktów. Reklamowanie swojego biznesu własnym nazwiskiem zapewni rozpoznawalność i stałych klientów. Trzeba to jednak robić z głową. Jak wdrożyć strategię personal brandingu, aby przyniósł faktyczne korzyści? Czytaj dalej “Personal branding w promocji firmy” »
Jak zrobić dobrą transmisję live?
Transmisje live cieszą się w ostatnim czasie popularnością nie tylko z powodu ograniczeń w prowadzeniu firm spowodowanych epidemią koronawirusa. Coraz więcej firm docenia potęgę marketingową wejść na żywo. Transmisję live przeprowadzić można zarówno na kanałach social media, jak i na platformach streamingowych. Kluczowa jest jednak wysoka jakość streamów. Czytaj dalej “Jak zrobić dobrą transmisję live?” »
Influencer marketing – jakich błędów nie popełniać?
Skuteczny marketing w dużej mierze polega na szukaniu nowych kanałów dystrybucji – z dużym zasięgiem i jeszcze nie przeładowanych komunikatami. Dlatego, gdy pojawia się jakiś świeży trend w social media, od razu jest wykorzystywany w reklamie. To samo stało się z osobami popularnymi w mediach społeczniściowych, czyli influencerami. Jednak okazuje się, iż samo wybranie influencera z dużą grupą followersów często nie wystarczy i działania marketingowe realizowane z pomocą takiej osoby nie przynoszą efektów. Dlaczego tak się dzieje? Czytaj dalej “Influencer marketing – jakich błędów nie popełniać?” »
Pandemia na Google Moja Firma
Google Moja Firma to jedno z najbardziej przydatnych narzędzi do promowania firm w internecie, ale i bardzo dobre źródło informacji dla klientów. Jednak w wyniku pandemii Google bardzo ograniczyło funkcjonalności Mojej Firmy. Dlaczego? Wyjaśnia Sebastian Żarnowski z agencji KS. Czytaj dalej “Pandemia na Google Moja Firma” »
Czym jest crawl budget?
Google to marka-symbol, firma, która zdawała się ujarzmiać bezkresy internetu. To mogło być zaskakujące, że mimo tego, iż sieć rozrastała się niesłychanie szybko, boty Google nadążały za jej rozrostem i na bieżąco indeksowały nowe treści. Jednak uległo to zmianie – gigant z Mountain View zaczyna ulegać sile napierającej na niego masy. Roboty indeksujące nie mają już wystarczającego zapasu mocy do regularnego crawlowania po wszystkich stronach i podstronach. To niezwykle istotna informacja dla branży SEO. Wiąże się bezpośrednio z pojęciem “crawl budget”. Czytaj dalej “Czym jest crawl budget?” »
Czy warto współpracować z influencerami na Instagramie?
Na współpracę z influencerami decydują się głównie duże marki. Taki rodzaj marketingu może jednak sprawdzić się również w promocji małych i średnich firm. Ważny jest odpowiedni dobór influencera, a także wykorzystanie jego potencjału w pełni. Czytaj dalej “Czy warto współpracować z influencerami na Instagramie?” »
Koronawirus w reklamie sposobem na przyciągnięcie uwagi
Pandemia koronawirusa to prawdopodobnie największe wyzwanie dla marketerów w ostatnim dziesięcioleciu. Jak reklamować swój produkt i usługę, kiedy ludzie tracą pracę, a firmy padają? Okazuje się, że nawiązanie do kryzysu spowodowanego COVID-19 w reklamie sprawia, że zyskuje ona o 9% więcej uwagi – jak wynika z badania firmy Lumen. Czytaj dalej “Koronawirus w reklamie sposobem na przyciągnięcie uwagi” »
Jak dostosować marketing online do realiów pandemii?
Pandemia wymusiła na wielu przedsiębiorcach zmianę strategii prowadzenia firmy. Dotyczy to również sfery marketingowej. Wielu właścicieli firm przeniosło swoją działalność z offline na online. W jaki sposób promować się w Internecie w czasach trwania pandemii? Czytaj dalej “Jak dostosować marketing online do realiów pandemii?” »
Podcast jako narzędzie marketingowe
27% internautów słucha podcastów, a 65% z nich zaczęło to robić w ciągu ostatniego roku – donosi Publicis Groupe. A tam, gdzie odbiorca, powinna być również reklama. Nie dziwi więc fakt, że marketerzy coraz częściej wykorzystują podcasty do promocji produktów i usług. Czytaj dalej “Podcast jako narzędzie marketingowe” »