Artykuły

Co to jest lejek sprzedażowy?

lejek sprzedażowy

Bez względu na rodzaj oferowanych usług, sprzedaż stanowi sedno całej działalności biznesowej. Jednak zanim pojawią się wyniki sprzedażowe konieczne jest wdrożenie różnych działań, by do upragnionej finalizacji sprzedaży faktycznie doszło. Z pomocą do zrozumienia całego zjawiska przychodzi model lejku sprzedażowego, który w jasny sposób obrazuje wszelkie etapy podejmowania decyzji klienta.

Czytaj dalej “Co to jest lejek sprzedażowy?” »

Marketing w małej firmie – samodzielnie czy zlecić?

Pojęcie marketingu jest bardzo szerokie i zawiera się w nim wiele kwestii. Odpowiednia strategia marketingowa to nie tylko przyciąganie nowych klientów, ale także poszukiwanie wciąż nowych rozwiązań, by bardziej ich zadowolić. Poza tym w kwestii marketingu nie można także zapomnieć o samym planowaniu, ustalaniu cen produktów i przede wszystkim o tym, w jaki sposób chce się te produkty sprzedawać. Czytaj dalej “Marketing w małej firmie – samodzielnie czy zlecić?” »

Live-chat na stronie WWW

Każdy sprzedawca wie, że poświęcenie klientom odpowiedniej ilości czasu i uwagi jest bardzo ważne. Obecnie, w dobie ogromnej konkurencji, każda minuta zwłoki może przesądzić o tym, że klient zdecyduje się na usługi innej firmy lub zakupi produkt w innym sklepie. W tym przypadku doskonałym rozwiązaniem okazują się aplikacje typu live-chat, których zadaniem jest usprawnienie komunikacji z klientem. Dzięki takiej aplikacji obsługa klienta będzie o wiele sprawniejsza i bardziej efektywna. W czym więc tkwi fenomen live-chatów? Czytaj dalej “Live-chat na stronie WWW” »

Internet rzeczy w marketingu

Zachowania większości młodych ludzi i moda, którą tworzą, mają coraz większy wpływ na rozwijanie się marketingu. Technologie, które kiedyś były znane tylko z filmów „science-fiction” obecnie może posiadać każdy w swoim domu. Zmusza to potencjalnych klientów do zweryfikowania swoich przyzwyczajeń, a marketerom daje szansę na korzystanie z nowych metod dotarcia do rynku. Czytaj dalej “Internet rzeczy w marketingu” »

Dlaczego obsługa klienta ma kluczowe znaczenie w biznesie?

Obsługa klienta kojarzy się najczęściej z mało uprzejmą panią przy kasie, która na kontakt z klientem nie ma najmniejszej ochoty. Tymczasem pod tym pojęciem kryje się o wiele więcej. Jest to termin, który w ujęciu biznesowym oznacza szeroką infrastrukturę, stworzoną w celu umożliwienia prowadzenia kontaktu z klientami – zarówno obecnymi jak i potencjalnymi. Jest to szczególnie ważne w prowadzeniu działalności przez Internet. Czytaj dalej “Dlaczego obsługa klienta ma kluczowe znaczenie w biznesie?” »

Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić?

Zastanawiasz się czy warto poświęcać czas na tworzenie i prowadzenie bloga swojej firmy? Odpowiedź jest jednoznaczna: tak. W ostatnich latach taka forma publikacji stała się bardzo modna. Statystyki pokazują, że ok. 80% internautów regularnie odwiedza takie strony i czerpie z nich informacje, a ponad 60% kupuje produkty w oparciu o zdobytą na nich wiedzę. Więcej niż połowa firm prowadzących blogi zwiększyła dzięki nim ruch na swoich stronach i zdobyła nowych klientów. Nawet jeśli są to wyniki zestawień pochodzące ze Stanów Zjednoczonych, wciąż nie oznacza to, że podobnie nie jest na naszym rynku. Jeśli jednak ta krótka statystyka nie przekonała cię do dołączenia do grona blogerów, poniżej znajdziesz pięć najważniejszych powodów, dla których powinieneś to zrobić. Czytaj dalej “Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić?” »