Grafika 2D - postać mężczyzny i kobiety w ramce a la okno systemu operacyjnego, dookoła nich różne ikony (telefon, chmurka czatu, pasek oceny z gwiazdek)
Artykuły

Jak wykorzystać landing page w kampanii reklamowej?

Landing page to kluczowy element każdej kampanii reklamowej realizowanej w internecie. To miejsce, do którego prowadzą nasze reklamy. To właśnie tam nasi klienci mogą dokonać zakupu albo innego rodzaju konwersji – na przykład zapisu na newsletter. Zależy nam na tym, aby trafili w to miejsce i zrobili to, czego od nich oczekujemy. Dlatego też nasze działania muszą być spójne i efektywne. O czym jeszcze należy pamiętać, jeśli chcemy osiągnąć reklamowy sukces? Sprawdźmy.

Podstawowe założenia kampanii

Zanim zaczniemy wydawać pieniądze w sieci, dobrze się przygotujmy. Niestety mimo tego, że internet daje mnóstwo możliwości śledzenia i analizowania ruchu, bardzo łatwo jest przepalić budżet. Możemy wydać naprawdę duże sumy i nie osiągnąć praktycznie żadnego pozytywnego efektu. Dlatego też istotne jest przygotowanie założeń kampanii. Ustalenie, kto jest grupą docelową, co jest jej celem i jakimi środkami planujemy ten cel osiągnąć.
.

Strona dopasowana do założeń kampanii

Reklamy muszą być spójne ze stroną docelową. Landing page powinien być przedłużeniem kreacji reklamowych. Zarówno pod kątem treści, jak i kolorystyki oraz stylu. Tak, by użytkownik po kliknięciu nie miał wątpliwości, że trafił tam, gdzie chciał. Co dalej? W momencie kiedy zobaczy nasza stronę docelową (lp), w ciągu sekund zdecyduje, czy chce tu pozostać. Dlatego też strona musi być czytelna, przejrzysta i intuicyjna. Tak, żeby od razu było wiadomo, co należy na niej zrobić. Im więcej rozpraszaczy, tym gorzej dla twojego biznesu

Jako “dalszy ciąg” reklam, lp musi wygodnie prowadzić użytkownika od pierwszego do ostatniego kliknięcia. Odwiedzający powinni szybko znaleźć to, czego szukają. Jeśli kierujemy ruch na stronę z wyprzedażą w naszym e-sklepie, zadbajmy o to, by ścieżka zakupowa była jak najkrótsza. Skupienie na celu pomoże także twoim klientom. Jeśli zaczną się rozpraszać – właśnie ich tracisz.

Właściwe dopasowanie źródeł ruchu

Jeśli chcemy, by nasza kampania przyniosła oczekiwane rezultaty, konieczne będzie monitorowanie kluczowych statystyk, testowanie nowych rozwiązań i dążenie do optymalizacji działań. Nie wystarczy przygotowanie strony i odpalenie kampanii. Jak wspomnieliśmy na początku, w sieci wyjątkowo łatwo jest stracić pieniądze. Kluczem do sukcesu jest stałe śledzenie statystyk. Jeśli wszystko odpowiednio ustawimy, kampanie dostarczą nam mnóstwa praktycznych informacji. Dzięki porównaniu wyników, będziemy w stanie określić, które źródła ruchu sprawdzają się lepiej, a które przynoszą straty. Warto dążyć do stałego doskonalenia swoich działań. Możemy być pewni, że liderzy konkurencji właśnie tak robią.

Czy landing page jest niezbędny?

Wielu osobom może się wydawać, że kampania bez strony docelowej to dobre wyjście. Oczywiście czasami może to wypalić. Jednak w większości przypadków takie podejście jest błędem. Kampanie będą bardziej skuteczne, jeśli pokierują użytkowników do konkretnych podstron, a nie całych serwisów. A im mniej rozpraszaczy i możliwości ucieczki, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik zrobi to, czego oczekujemy.

Zostaw komentarz