Plansza reklamowa kampanii "Oddaj i zyskaj"
Ciekawe reklamy

IKEA Green Friday – Oddaj i zyskaj

22 listopada gdy konsumpcjonizm obchodzi swoje największe święto, kiedy to firmy na całym świecie zachęcają do kupna swoich produktów i usług największymi w ciągu roku zniżkami i rabatami, Firma IKEA po raz kolejny zaskoczyła oryginalną i niestandardową kampanią reklamową, zamieniając dobrze nam wszystkim znany zakupowy Black Friday na ekologiczny Green Friday, akcji otagowanej w mediach społecznościowych #ODDAJiZYSKAJ. Skandynawska marka zgodnie z wynikami, prowadzonych regularnie badań konsumenckich wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i po pierwsze wspiera konsumentów w podejmowaniu działań bardziej przyjaznych planecie, a po drugie udowadnia, że eko-zachowania mogą przynieść oszczędności w naszym domowym budżecie.

Do swojego bogatego portfolio IKEA dodała właśnie kolejną innowacyjną ofertę wspartą interesującą kampanią reklamową. Utrzymany w minimalistycznym skandynawskim stylu 15- sekundowy spot, w przejrzysty sposób prezentuje najnowszą propozycję firmy. Zamiast obiecywać obniżki cen, ten popularny sklep meblowy oferuje skup używanych produktów od swoich klientów, a następnie ich wtórną odsprzedaż w swoich Circular Hub, tym samym stając się jednym z prekursorów najnowszych trendów. W bilbordowej kampanii promocyjnej wykorzystano najbardziej rozpoznawalne produkty, jak regał Billy, czy krzesła Ingolf. Całość znów utrzymana jest w charakterystycznym minimalizmie na zielonym tle, mającym oczywiście nawiązywać kolorystyką do nazwy akcji, która obiecuje nam zyski większe niż pieniądze, co oczywiście odnosi się do ochrony środowiska.

Usługa ‘’Oddaj i zyskaj’’ oparta została na liście używanych, ale nie starszych niż 5 lat mebli IKEA, które po wcześniejszym wypełnieniu formularza online, można odsprzedać w Dziale Obsługi Klienta. Odwiedzając stronę internetową i odpowiadając na pytania, otrzymamy wycenę, a tu zasada jest bardzo prosta, bo firma przyjęła zaledwie 2 stawki. Za produkty w stanie bardzo dobrym uzyskamy 50% wartości oryginalnej ceny, natomiast za meble ze śladami użytkowania 30%. Po akceptacji wyceny produkt należy dostarczyć do sklepu, gdzie jeśli Dział Obsługi Klienta zaakceptuje zgodność z opisem, otrzymamy zapłatę w formie karty podarunkowej na zakupy w IKEA, a nasze stare meble trafią do okazyjnej sprzedaży w Circular Hub, specjalnych halach z przecenionymi produktami w sklepach stacjonarnych.

Szwedzka firma zdaje sobie sprawę, że w obecnych czasach coraz trudniej jest namówić klientów do zwiększenia konsumpcji, dlatego też w celu wygenerowania dodatkowych zysków, implementuje trend kilkukrotnej sprzedaży tego samego produktu, zarabiając na Green Friday potrójnie. Po pierwsze zyskuje wizerunkowo, jako firma dbająca o środowisko i zrównoważony rozwój, co w przyszłości powinno przełożyć się na większą sprzedaż. Po drugie odniesie korzyść z marży odkupionych produktów, gdyż najprawdopodobniej będzie je odsprzedawać z zyskiem. Po trzecie IKEA płacąc kartami podarunkowymi, gwarantuje sobie zwrot poniesionych kosztów i to zapewne z nawiązką.

Zostaw komentarz