Grafika 2D - głowa z profilu, wypełniona ikoną żarówki, otoczona innymi ikonami
Słownik

Growth hacking

Growth hacking to technika marketingowa polegająca na przyciągnięciu uwagi nowych użytkowników lub utrzymaniu uwagi tych już obecnych na danej stronie internetowej, poprzez używanie niekonwencjonalnych form marketingowych. Wykorzystuje się przy tym rozwiązania nowocześniejsze, często tańsze od tych tradycyjnych, np. media społecznościowe. Celem działań podejmowanych podczas growth hacking jest zwiększenie ilości osób odwiedzających witrynę, a tym samym zwiększenie sprzedaży, budowanie zasięgu, czy zwiększenie ilości rejestrowanych kont.

Tą strategię uważa się za dużo skuteczniejszą niż inne sposoby prowadzenia kampanii marketingowych, a to dlatego, że jej głównym celem jest wzrost. Produkt jest w największym stopniu dopasowany do klienta, a przedstawianie go powinno być możliwie najbardziej kreatywne. Przykładem mogą być działania podejmowane przez serwis Hotmail, który oferował swoim klientom darmową skrzynkę pocztową, ale w zamian oczekiwał zgody na możliwość otrzymywania wiadomości reklamowych. Po sześciu miesiącach serwis zyskał ponad milion użytkowników.

Aby strategia growth hacking była skuteczna, należy wybrać najbardziej skuteczne metody działania, np. poprzez wspomniane serwisy społecznościowe. Jest to wyjście idealne dla świeżo upieczonych przedsiębiorców, którzy nie dysponują dużymi środkami na działania marketingowe, ponieważ cały kapitał poświęcili na otwarcie firmy.

Innowacyjne przedsięwzięcia bazują głównie na reklamie internetowej, próżno szukać ich w telewizji, czy na bilboardach. Mimo to, doskonale sobie radzą, czego świetnym przykładem jest coraz popularniejsza na całym świecie aplikacja Uber, która w niektórych miastach powoli zaczyna wypierać tradycyjny transport taksówkami. To pokazuje, jaka siła tkwi w odpowiednio prowadzonym marketingu.

Growth hacking nastawiony jest na zysk, z tego powodu nadaje się dla nowych firm, które dopiero zaczynają podbijać rynek. Na tym etapie stoi bowiem przed nimi najważniejsze wyzwanie – zdobycie jak największej liczby klientów.

Zostaw komentarz