Grafika 3D - biały symbol @
Artykuły

Email marketing – czy warto?

W 1971 roku Ray Tomlinson wysłał pierwszą wiadomość tekstową przez Internet i odtąd email stał się jedną z najważniejszych form komunikacji. Cztery lata później wysłano e-mail masowy, który trafił do 400 odbiorców i zawierał ofertę promocyjną maszyn DMC. W efekcie sprzedano wówczas towar o łącznej wartości 13 milionów dolarów. Mimo popularności portali społecznościowych i różnego rodzaju komunikatorów, email nie został przez nie wyparty i towarzyszy internautom w codziennym życiu – zarówno prywatnym jak i zawodowym.

Z tego powodu jest to jednocześnie jedno z lepszych i skuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego. Adres emaliowy ma niemal każdy, to obrazuje jak duży może być zasięg e-mail marketingu. Obecnie ta forma przeżywa drugą młodość i nie są dla niej zagrożeniem wyżej wskazane portale czy komunikatory, które na rynku funkcjonują o wiele krócej i mają dużo mniej użytkowników.
E – mail pozwala na budowanie z klientami długotrwałych relacji, a w efekcie na zwiększenie sprzedaży. W obsłudze tego narzędzia pomagają dodatkowe umiejętności, takie jak znajomość marketing automation, segmentacja, personalizacja. Warto również poznać reakcje swojej potencjalnej grupy odbiorów na te działania. Konieczne jest także śledzenie działań konkurencji oraz pojawiających się na rynku nowości.

E-mail marketing jest spersonalizowaną formą promocji produktów lub usług. Za jego pośrednictwem można dostarczać ofertę dopasowaną do konkretnego odbiorcy. Im bardziej uwzględnia ona jego preferencje, np. gdy oferuję jego ulubione produkty w niższych cenach, tym większa szansa powodzenia działań marketingowych. Ponadto wysłanie dużej ilości wiadomości nie wiąże się z dużymi kosztami po stronie firmy, jest to więc wysoka skuteczność przy niskich kosztach. Dzięki temu jest to inwestycja, która przynosi duży i szybki zwrot.

Poza szybkością, skuteczność działania kampanii e-mailowej można łatwo zmierzyć, analizując zebrane w trakcie dane. Można z nich dowiedzieć się jak odbiorcy reagują na otrzymaną wiadomość, co trzeba w niej poprawić, a także jak odbija się to na wynikach sprzedażowych. Możemy dzięki temu sprawdzić kto wszedł na naszą stronę i co na niej robił. Jest to również najszybsza forma dotarcia do potencjalnego klienta. Wielu z nich sprawdza swoją skrzynkę kilka razy dziennie, mając do niej dostęp nawet na telefonie komórkowym.

Ponadto stworzenie takiego maila nie wymaga wiele pracy, w internecie można znaleźć mnóstwo szablonów i edytorów, a także firm, które przygotują za nas odpowiednio chwytliwą treść.

Zostaw komentarz