Grafika 2D - kobieta na handlowej ulicy
Artykuły

Jak dodać firmę do map Google?

O sukcesie firmy stanowi w dużej mierze jej funkcjonowanie w sieci. Im większa rozpoznawalność i „bywalność” firmy w internecie, tym większa liczba potencjalnych klientów.

Internet jest obecnie głównym źródłem informacji i to tutaj zagląda znaczna część osób szukająca jakiegoś produkty lub usługi, albo opinii o firmie, zanim zdecyduje się na współpracę z nią. Brak odpowiedniej e-wizytówki jest dużym błędem marketingowym. Google, będąca internetowym potentatem oraz jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm na świecie, oferuję usługę stworzenia profesjonalnej wizytówki, co dodatkowo ułatwia odnalezienie danej firmy w sieci.

Google Moja Firma umożliwia w szybki sposób oznaczenie firmy w mapach Google. Jest to bardzo proste, a mechanizm Google w przystępny sposób nas przez ten proces przeprowadzi. Aby zacząć zakładanie wizytówki należy wejść na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Ważne, aby firma posiadała adres siedziby/biura, który jest niezbędny w toku rejestracji, oraz adres mailowy na skrzynce Gmail.

W wizytówce można umieścić rozmaite informacje o firmie, w tym między innymi:

  • dane kontaktowe, lokalizację, adres strony internetowej,
  • godziny otwarcia,
  • wirtualny spacer po wnętrzu – prezentacja w Google Street View,
  • informacje o metodach płatności,
  • wyznaczenie trasy do firmy z punktu, w którym obecnie znajduje się użytkownik lub z innej dowolnej wybranej przez niego lokalizacji.

Dane te można edytować i zmienić w każdej chwili. Ważne, by pamiętać o ich bieżącym aktualizowaniu, aby nie wprowadzać klientów w błąd, np. gdy zmieni się siedziba lub numer telefonu.

Obecnie większość użytkowników internetu posługuje się smartphonami, co oznacza, że korzystają z niego przez całą dobę w każdym miejscu. Chcąc uzyskać informacji o firmie, czy to o jej ofercie, czy chociażby danych kontaktowych, chcą je mieć „tu i teraz”, dlatego też właśnie od internetu zaczną swoje poszukiwania. Firma widoczna w sieci budzi większe zaufanie. Jeśli widać na bieżąco jej aktywność (wpisy, dodawane zdjęcia), mamy pewność, że cały czas funkcjonuje. Znajdziemy tam opinie osób, które już korzystały z jej oferty, możemy również podzielić się własnymi doświadczeniami, które mogą być przydatne dla innych użytkowników. W ten sposób firma buduje coraz większe zasięgi, więc korzystanie z takich narzędzi jak Google Moja Firma i Google Maps są niezbędne dla utrzymania się na rynku.

Rozwiązanie to jest standardem wśród dużych firm, jednak sprawdzi się również w przypadku małych przedsiębiorców, którzy nie posiadają strony internetowej, albo gdy ich siedziba znajduje się w trudno dostępnym miejscu. Warto pamiętać, że dodanie firmy do Google Maps poprawia jej widoczność w sieci, co przekłada się bezpośrednio na większą ilość klientów i lepsze wyniki finansowe.

Zostaw komentarz