Grafika 2D - postać z megafonem, stojąca na wielkim smartfonie, otoczona osobami z telefonami
Artykuły

Czym jest micro content marketing?

Grafika 2D - postać z megafonem, stojąca na wielkim smartfonie, otoczona osobami z telefonami

Content marketing, inaczej marketing treści, należy do jednego z rodzajów strategii marketingowych. Polega na kreowaniu oraz rozpowszechnianiu wartościowych treści, mających na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów. Choć forma ta nie promuje bezpośrednio samej marki, stymuluje wzrost zainteresowania konsumentów danym produktem lub usługą. Klucz do sukcesu tej strategii stanowią treści, które przekazują wiedzę ekspercką, odpowiadając na pytania nurtujące potencjalnych klientów. To z kolei powoduje wzrost zainteresowania produktami danej firmy i w efekcie generuje większe zyski.

Oprócz tworzenia wartościowych treści i przyciągnięcia uwagi, wśród głównych celów content marketingu wymienia się również budowanie więzi z klientami. Dzięki stosowaniu tej formy firma staje się pierwszym źródłem informacji dla danej grupy i swoistym ekspertem w branży. Marketing treści daje bowiem możliwość zaprezentowania swojej wiedzy i doświadczenia. Buduje też świadomość marki, pomaga zdobyć zaufanie konsumentów, przynosi większą rozpoznawalność, poprawia pozycjonowanie strony WWW. To wszystko przyczynia się do zwiększenia grona klientów i pomnożenia zysków. Przykładami content marketingu są artykuły eksperckie na blogu, podcasty, webinaria czy newslettery, lecz z dokładnie przemyślaną zawartością.

Potencjał content marketingu jest stale odkrywany, a wraz z jego ewolucją pojawiła się również nowa forma, zwana micro content marketingiem. Stanowi ona odpowiedź na coraz szybciej pędzący świat. Obecnie bowiem konsumenci pragną jak najszybciej znajdować treści, które ich interesują i równie szybko je konsumować. Badania pokazują, że uwaga konsumenta na jednym źródle skupiona jest przez zaledwie 10 sekund. Aby dotrzeć do użytkowników w tak krótkim czasie, reklamodawcy muszą zatem generować mikrotreści, które nie tylko będą zwięzłe i konkretne, ale jednocześnie łatwo przyswajalne, przekonujące i angażujące, czyli w pełni wykorzystają ten krótki czas. Zwykle tego rodzaju treści można spotkać na Instagramie, Twitterze czy innych serwisach społecznościowych.

Zarówno tworzenie, jak i konsumpcja tego typu treści nie zabiera z reguły dużo czasu, co jest ogromną zaletą micro content marketingu. Drugą jest fakt, że forma ta dociera najczęściej do dużej grupy odbiorców. Wpisy opierają się zazwyczaj na grafice, a tekst stanowi jedynie jej uzupełnienie. Dlatego też nie powinien być on dłuższy niż 160 znaków ze spacjami. Publikowane treści muszą rzeczywiście służyć przekazywaniu informacji, działając jednocześnie na wyobraźnię odbiorców i pobudzać ich zmysły.

Należy jednak pamiętać, że micro content nie zastąpi content marketingu, lecz będzie jego doskonałym dopełnieniem. Ma on bowiem na celu wykorzystanie w sposób optymalny pamięci krótkotrwałej użytkowników, a ta jest w stanie przyjąć jedynie ok. 7 bitów informacji. Jednak to właśnie ta pamięć ma najistotniejsze znaczenie dla efektywnych kampanii reklamowych, ponieważ to w jej obszarze zachodzą najważniejsze procesy decyzyjne.

Zostaw komentarz