Ręka z pilotem, a w tel telewizor z napisaem "Next episode"
Artykuły

Coraz większa popularność VoD to szansa dla nowych form marketingu

Reklama telewizyjna staję się coraz mniej popularną formą marketingu. Tymczasem rośnie skuteczność innych form, w tym platform VoD.

VoD, czyli z angielskiego Video on Demand, to nowa forma prezentowania w sieci filmów video. Umożliwia oglądanie wybranych treści w dowolnym czasie i na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu. Umożliwia także odsłuchiwanie nagrań dźwiękowych. Taki sposób oglądania cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

Telewizja jeszcze nie umarła, jednak powoli jest wypierana przez inne media, przede wszystkim wszechobecny Internet. Znajduje się w nim wiele kanałów, których można skutecznie używać w kampaniach marketingowych. Lars Silberbauer, wiceszef Viacom Digital Studios, odpowiedzialny za markę MTV. Podczas prezentacji na Business Insider Trend Festival przedstawił dane ze Stanów Zjednoczonych. Zgodnie z nimi w II kwartale tego roku subskrypcja telewizji satelitarnej spadła o 10,2 %. W efekcie największe stacje telewizyjne decydują się połączyć siły, aby generować większe przychody.

Widzowie rezygnują z płatnej telewizji na rzecz platform takich jak Netflix, HBO, czy Amazon Prime Video. Trend ten jest tak silny, że otwarcie podobnych platform zapowiadają Disney, czy NBC Universal. Problemem takich serwisów jest jednak to, że nie wyświetlają reklam, w związku z tym ich właściciele muszą szukać przychodów w innych miejscach. Jak wskazuje Lars Silberbauer, rozwiązaniem jest tutaj influencer marketing.

Influencerem jest osoba, która swoimi działaniami może wywrzeć wpływ na wielu ludzi. Kontaktuje się z nimi i utrzymuje relacje za pomocą różnych kanałów, takich jak media społecznościowe, blogi, czy vlogi. Są to zarówno osoby, które zyskały spore grono odbiorców, są znane i rozpoznawalne. Wpływy takie można wykorzystać w działaniach marketingowych i to właśnie nazywamy influencer marketingiem.

Jak wskazano na prezentacji 42 % konsumentów oczekuje, że marki konsumenckie będą współpracować z influencerami. Zainteresowanie konsumentów marką wzrasta również, jeśli współpracuje ona z influencerami. Prawie połowa firm już planuje nowe strategie, w które zaangażowani będą influencerzy. Współpraca z taką osobą znacznie zwiększa zasięg marki, ponieważ aż 68 % konsumentów śledzi influencerów z innych krajów.

W prezentacji wymieniono najważniejsze trendy związane z influence marketingiem:

  1. Przeznacza się na niego olbrzymie sumy idące w miliardy dolarów.
  2. Media społecznościowe mogą generować większe przychody dla firmy.
  3. Zakupy społecznościowe występują w dużej skali.
  4. Influencerzy przekształcają się we własne marki i rozwijają swoje produkty.

Silberbauer wskazał również, że do wzrostu popularności influencer marketingu może się również przyczynić rosnąca liczba regulacji prawnych dotyczących tej kwestii, a także zwiększająca się ilość firm zajmujących się pomiarami działalności w social mediach i jej skuteczności.

Zostaw komentarz