grafika komputerowa przedstawiająca klientów w cyfrowym, wirtualnym otoczeniu
Słownik

Remarketing

Celem remarketingu jest powtórzenie przekazu reklamowego tym użytkownikom internetu, którzy odwiedzili stronę WWW danego producenta. Pozwala to na skuteczne docieranie do potencjalnego klienta,a także zwiększenie sprzedaży produktów/usług.

Prowadzenie kampanii remarketingowej zawsze rozpoczyna się od zebrania informacji o użytkownikach strony bez dokonanych transakcji, a następnie zbudowaniu odpowiedniego komunikatu i rozesłaniu go do nich w celu konwersji.

Remarketing krok po kroku:

  1. Potencjalny klient wchodzi na daną stronę internetową.
  2. Wyszukiwarka Google umieszcza plik cookies w przeglądarce z informacją, że wybrany użytkownik odwiedził witrynę.
  3. Zainteresowana osoba opuszcza stronę WWW, przeglądając następnie witryny będące w sieci reklamowej AdSense.
  4. Dzięki plikowi cookies potencjalnemu klientowi wyświetlają się reklamy w sieci reklamowej.
  5. Klient wraca na wybraną wcześniej stronę z produktami/usługami i dokonuje zakupu.

Remarketing nazywany jest również retargetingiem behawioralnym, gdyż oparto go na personalizacji przekazu na podstawie historii zachowań użytkownika na stronie. Dzięki tej możliwości skierowania do potencjalnego klienta precyzyjnie dobranego przekazu i zmotywowania użytkownika do dokonania transakcji w znaczący sposób można zwiększyć swoje wpływy ze sprzedaży produktów.

Wyróżnia się dwa rodzaje remarketingu:

  1. Statyczny, charakteryzujący się wykorzystaniem tylko jednego przekazu reklamowego, niezależnie od tego które części strony WWW odwiedziła dany użytkownik.
  2. Dynamiczny, polegający na wyświetleniu reklamy konkretnego produktu, wcześniej widzianego przez użytkownika w witrynie. Dzięki czemu klient ma możliwość bezpośredniego wejścia na stronę firmy i dokonania zakupu.

Zalety remarketingu:

  • ułatwione docieranie do tych użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili witrynę z produktem/usługą
  • możliwość wyświetlania się reklam firmy w czasie, gdy potencjalni klienci przeglądają inne witryny należące do Google lub szukają w tej sieci reklamowej haseł związanych z danymi produktami
  • możliwość wyświetlania specjalnie dostosowanych reklam internetowych na podstawie sekcji, które użytkownicy wcześniej odwiedzili w danej witrynie
  • personalizacja, czyli możliwość przygotowania takiego komunikatu, który będzie dobrany do oczekiwań konkretnego użytkownika

Zostaw komentarz