grafika 2D - człowiek przed komputerem
Artykuły

Do czego używać marketingu treści?

Content marketing (tzw. marketing treści) to działania zmierzające do tworzenia i rozpowszechniania atrakcyjnych, pożądanych treści zorientowanych na ściśle określonego odbiorcę w sieci internetowej. Ich celem jest nie tylko pozyskanie lojalnego klienta, ale też nawiązanie z nim długotrwałej relacji, przewidującej zaangażowanie obu stron.

W tradycyjnym marketingu odbiorca zasypywany jest nachalną, często całkowicie dla niego nieprzydatną reklamą. Tymczasem marketing treści szuka kontaktu z konsumentem. Zamiast do niego mówić, próbuje prowadzić z nim dialog.

Głównym założeniem content marketingu jest przekazanie odbiorcy poszukiwanych przez niego informacji. Należy go zainteresować na tyle, aby sam próbował odnaleźć produkt czy markę. To kolejna różnica między marketingiem treści a tradycyjnym – nastawienie na bycie odnalezionym przez potencjalnego klienta, a nie poszukiwanie go.

Content marketing polega na zdefiniowaniu potrzeb i oczekiwań odbiorców, dostarczeniu im odpowiedzi na ich pytania oraz rozwiązań dla ich problemów. W ten sposób zyskuje się zaufanie i przywiązanie do marki.

Najbardziej pożądane przez użytkowników treści to informacje, porady i rozrywka. Krótko mówiąc – ludzie chcą być edukowani bądź bawieni. Najprostszym kanałem dystrybucji są media społecznościowe, np. Facebook, Twitter, Google+. To tu najłatwiej jest zdefiniować potrzeby konsumenta i budować z nim relacje. Internauci chętnie dzielą się treścią, linkując wszystko, co w ich oczach jest wartościowe. Dzięki takim działaniom poprawia się pozycja marki w wyszukiwarkach, staje się ona bardziej widoczna.

Dużą popularnością cieszą się też blogi branżowe czy serwisy tematyczne, zawierające porady i nowości z zakresu konkretnej dziedziny. Z racji tego, że treść nie równa się tekst, możemy tam odnaleźć wskazówki w formie filmów, grafik, webinarium. Wszystkie te narzędzia pomagają budować więź z klientem, zmuszają go do interakcji.

Poprzez poruszanie tematów, które nurtują odbiorcę wzbudzamy w nim poczucie, że jego problemy są dla nas istotne. Przekaz jest prosty: wiemy, z czym masz kłopot, wiemy, jak możesz go rozwiązać i chętnie Ci w tym pomożemy. Użytkownik uzna nas za ekspertów w dziedzinie, co bezpośrednio przełoży się na jego zaufanie do marki. Będzie czuł się zobowiązany ją rozpowszechniać. W ten sposób angażujemy go w kreowanie pozytywnego wizerunku naszego produktu, co jest głównym celem content marketingu i skutkuje poprawą wyników finansowych.

Zostaw komentarz