Jak zrobić dobrą transmisję live?

Transmisje live cieszą się w ostatnim czasie popularnością nie tylko z powodu ograniczeń w prowadzeniu firm spowodowanych epidemią koronawirusa. Coraz więcej firm docenia potęgę marketingową wejść na żywo. Transmisję live przeprowadzić można zarówno na kanałach social media, jak i na platformach streamingowych. Kluczowa jest jednak wysoka jakość streamów.

Transmisja live czy nagrany film – czy rodzaj video ma znaczenie?

Obecnie video marketing stanowi jedną z najskuteczniejszych gałęzi marketingu, wyprzedzając zarówno słowo pisane, jak i statyczne grafiki reklamowe.

Jednak nagrany wcześniej filmik może nie wystarczyć do skutecznego budowania relacji z klientami i zwiększania zasięgów oraz popularności marki. Konieczny może być bezpośredni kontakt z klientem, który w okresie epidemii i nie tylko, osiągnąć można podczas streamowania na żywo.

Transmisje live zachęcają widzów do interakcji 6 razy bardziej niż video. Dodatkowo internauci również chętniej komentują tego typu działania marketingowe.

Efektem jest angażowanie widzów w historie i działanie marki, co może przynieść szereg korzyści biznesowych.

Na żywo nie znaczy bez przygotowania

Transmisje live nie wymagają poświęcenia czasu na post produkcje i montaż. Wejście na żywo nie oznacza jednak braku przygotowania. Aby przeprowadzić dobrą transmisję live, warto zadbać zarówno o aspekty wizualne, jak i techniczne.

Obecnie stremowanie na platformach społecznościowych cieszy się dużą popularnością. Przygotowanie profesjonalnego mini studia to zatem dobre metoda na wyróżnienia się spośród innych transmisji.

Pod względem estetycznym zadbać należy o tło, a także pierwszy plan, czyli osobę prowadzącą live. Film warto osadzić w środowisku biznesowym, czyli przygotować tło, które kojarzy się z firmą, proponowanymi usługami czy produktami.

Wysoką jakość filmu uzyskać można natomiast odpowiednim sprzętem. Kolejny ważny aspekt to oświetlenie. Warto korzystać ze światła dziennego i filmować siedząc przodem do okna.

W przypadku transmisji live nagrywanej wieczorem, można skorzystać z filtru polaryzacyjnego nakładanego na obiektyw.

Ważny jest również dźwięk. Problemy z usłyszeniem mówcy należą do jednych z czynników, które powodują odpływ odbiorców. Najlepiej zatem zaopatrzyć się w profesjonalny mikrofon.

Nie można zapomnieć również o szybkości internetu, który w przypadku transmisji live ma szczególne znaczenie. W przypadku łącza z szybkością przesyłu danych poniżej 15-20 Mb/s stream może się zawieszać, powodując tym samym zniechęcenie widzów.

Do transmisji live warto przygotować się również merytorycznie, ustalając plan wypowiedzi, zakres poruszanych tematów, a także odpowiedzi na pytania, które potencjalnie mogą się pojawić.

Interakcja z widzami to podstawa

Dobra transmisja live pobudza widzów do interakcji. Z tego powodu w czasie wejścia na żywo warto zadawać pytania, a także reagować na pojawiające się odpowiedzi i komentarze. Dzięki temu prowadzone streamy będą cieszyć się większą popularnością.

Nowych widzów przyciągnąć można również interesującym tematem oraz gościem specjalnym, np. znanym ekspertem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *