Kobieta występująca przed kamerą z mikrofonem
Artykuły

Jak zrobić dobrą transmisję live?

Transmisje live cieszą się w ostatnim czasie popularnością nie tylko z powodu ograniczeń w prowadzeniu firm spowodowanych epidemią koronawirusa. Coraz więcej firm docenia potęgę marketingową wejść na żywo. Transmisję live przeprowadzić można zarówno na kanałach social media, jak i na platformach streamingowych. Kluczowa jest jednak wysoka jakość streamów.

Transmisja live czy nagrany film – czy rodzaj video ma znaczenie?

Obecnie video marketing stanowi jedną z najskuteczniejszych gałęzi marketingu, wyprzedzając zarówno słowo pisane, jak i statyczne grafiki reklamowe.

Jednak nagrany wcześniej filmik może nie wystarczyć do skutecznego budowania relacji z klientami i zwiększania zasięgów oraz popularności marki. Konieczny może być bezpośredni kontakt z klientem, który w okresie epidemii i nie tylko, osiągnąć można podczas streamowania na żywo.

Transmisje live zachęcają widzów do interakcji 6 razy bardziej niż video. Dodatkowo internauci również chętniej komentują tego typu działania marketingowe.

Efektem jest angażowanie widzów w historie i działanie marki, co może przynieść szereg korzyści biznesowych.

Na żywo nie znaczy bez przygotowania

Transmisje live nie wymagają poświęcenia czasu na post produkcje i montaż. Wejście na żywo nie oznacza jednak braku przygotowania. Aby przeprowadzić dobrą transmisję live, warto zadbać zarówno o aspekty wizualne, jak i techniczne.

Obecnie stremowanie na platformach społecznościowych cieszy się dużą popularnością. Przygotowanie profesjonalnego mini studia to zatem dobre metoda na wyróżnienia się spośród innych transmisji.

Pod względem estetycznym zadbać należy o tło, a także pierwszy plan, czyli osobę prowadzącą live. Film warto osadzić w środowisku biznesowym, czyli przygotować tło, które kojarzy się z firmą, proponowanymi usługami czy produktami.

Wysoką jakość filmu uzyskać można natomiast odpowiednim sprzętem. Kolejny ważny aspekt to oświetlenie. Warto korzystać ze światła dziennego i filmować siedząc przodem do okna.
W przypadku transmisji live nagrywanej wieczorem, można skorzystać z filtru polaryzacyjnego nakładanego na obiektyw.

Ważny jest również dźwięk. Problemy z usłyszeniem mówcy należą do jednych z czynników, które powodują odpływ odbiorców. Najlepiej zatem zaopatrzyć się w profesjonalny mikrofon.
Nie można zapomnieć również o szybkości internetu, który w przypadku transmisji live ma szczególne znaczenie. W przypadku łącza z szybkością przesyłu danych poniżej 15-20 Mb/s stream może się zawieszać, powodując tym samym zniechęcenie widzów.

Do transmisji live warto przygotować się również merytorycznie, ustalając plan wypowiedzi, zakres poruszanych tematów, a także odpowiedzi na pytania, które potencjalnie mogą się pojawić.

Interakcja z widzami to podstawa

Dobra transmisja live pobudza widzów do interakcji. Z tego powodu w czasie wejścia na żywo warto zadawać pytania, a także reagować na pojawiające się odpowiedzi i komentarze. Dzięki temu prowadzone streamy będą cieszyć się większą popularnością.

Nowych widzów przyciągnąć można również interesującym tematem oraz gościem specjalnym, np. znanym ekspertem.

Zostaw komentarz