Tożsamość marki – co to jest i jak ją budować?

Jeżeli twoje życie jest związane z biznesem albo chcesz, żeby było z nim związanie to koniecznie zrozum co to jest tożsamość marki i jak się ją buduje. To Ci pozwoli rozwinąć skrzydła i polecieć w świat działalności gospodarczej. Będziesz się lepiej odnajdywać w świecie biznesu.

Czym jest tożsamość marki

Tożsamość marki to nic innego jak pewien obraz lub wizja, jaką klienci powinni mieć przed oczyma myśląc o naszej marce. Wszyscy chcemy, żeby nasza firma była postrzegana jak najlepiej. Ale nie zawsze oznacza to dokładnie to samo, bo celem naszej marki może być np: sprzedaż dóbr normalnych, podrzędnych lub luksusowych. Dlatego tożsamość naszej marki trzeba dopasować. Należy się zastanowić jaką wizję chcemy ugruntować w głowie potencjalnego klienta, który słyszy o naszej marce. Tożsamość marki będzie pewnym zbiorem cech, które mają stworzyć całość. Musi być przejrzysta i niepozostawiająca niedomówień, być zgodna z misją naszej firmy. Zanim przejdziemy dalej rozróżnimy pojęcie, które może być mylone z tożsamością marki. Jest to wizerunek marki, czyli to jak klienci aktualnie postrzegają naszą markę. Pożądany rezultat będzie sytuacją, w której nasz wizerunek marki będzie jak najbliższy tożsamości marki. Dlatego każda nowa marka powinna dokładnie określić jej tożsamość i dążyć do tego, żeby pokryła się ona z późniejszym wizerunkiem.

Budowanie drogą do sukcesu

Więc zrozumiałeś już co to jest tożsamość marki, wiesz jakie to jest ważne i chcesz zacząć jej budowanie. Na początek musisz odpowiedzieć na pytania:

• Jak ma wyglądać moja marka

• Jakie są jej cele

• Kim mają być odbiorcy

• W jakim kierunku marka będzie się rozwijać

• Co odróżnij markę od konkurencji

• Jakie wartości marka ma przekazywać

Kiedy odpowiesz sobie na te pytania musisz podjąć działania. W oparciu o odpowiedzi podejmij decyzję i wciel je w życie. Kiedy będziesz to robił musisz obserwować jak odbiorcy na nie reagują, Czasem będzie trzeba podjąć działania korygujące. Ludzie muszą nie tylko poznać markę ale muszą się z nią utożsamiać. Kiedy klienci będą czuć więź emocjonalną więź i będą chcieli być częścią czegoś wielkiego, nie będziesz miał problemu ze sprzedażą dóbr czy usług. Wzbudzanie emocji zawsze działa na korzyść. Bardzo często nawet negatywne emocje klientów pomagają w realizacji celów firmy. Tutaj jednak trzeba uważać, bo dzieje się to kosztem wizerunku, który będzie trzeba potem podbudować.

Nawiąż dialog z klientami. Nie dosłownie, bo rozmowa z każdym zajęłaby z pewnością zbyt dużo czasu. Ale możesz z nimi rozmawiać przy pomocy chwytliwych haseł, projektów, targów. Pokaż atuty marki, spraw by ludzie uwierzyli, że jesteś lepszy od konkurencji. Kiedy już przyciągniesz klientów nie pozwól im się od Ciebie odwrócić. Zatrzymaj ich jak najdłużej i spraw, żeby docenili to co robi twoja firma. Nie zaniedbuj swoich pracowników. Bardzo często to przez pryzmat pracowników mniejszego szczebla patrzymy na firmę. Relacje międzyludzkie będą zawsze owocować dobrymi wynikami. Dlatego nie zaniedbuj ich i sprawiaj, żeby były jak najlepsze. I ostatnie – bądź zdeterminowany i dąż do celu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *