Słownik marketingowy

Eyetracking

Eyetracking, inaczej okulografia, jest powszechnym w marketingu badaniem marketingowym, które mierzy zaangażowanie uwagi konsumenta poprzez obserwację ruchu jego gałek ocznych. Dzięki pozyskanej w ten sposób wiedzy, jest możliwe tworzenie bardziej skutecznych stron internetowych, reklam, itp. Czytaj dalej “Eyetracking” »

Internet rzeczy

Internet rzeczy, czyli z ang. Internet of Things (IoT) jest właściwie ideą, zakładającą możliwość przyłączenia do sieci urządzeń za pomocą połączeń przewodowych bądź bezprzewodowych. Przedmioty przetwarzające dane, które stanowią paliwo dla IoT są ze sobą połączone w odpowiedniej infrastrukturze i mogą identyfikować siebie nawzajem, a także prowadzić ze sobą komunikację oraz współdziałać (wymieniać dane). Czytaj dalej “Internet rzeczy” »

Remarketing

Remarketing to taki rodzaj kampanii reklamowej, którą prowadzi się w ramach programu Google AdWords. Celem remarketingu jest powtórzenie przekazu reklamowego tym użytkownikom internetu, którzy odwiedzili stronę WWW danego producenta. Pozwala to na skuteczne docieranie do potencjalnego klienta,a także zwiększenie sprzedaży produktów/usług. Czytaj dalej “Remarketing” »

Content marketing (marketing treści)

Content marketing, zwany też marketingiem treści, to strategiczne podejście marketingowe mające na celu przyciągnięcie i utrzymacie odpowiedniej grupy odbiorców poprzez tworzenie i publikowanie atrakcyjnych treści. Skutecznie prowadzony gwarantuje lojalność przyszłych klientów i przywiązanie do marki oraz sprawia, że dany produkt może być nie tylko sprzedawany, ale również aktywnie poszukiwany. Czytaj dalej “Content marketing (marketing treści)” »

Inbound marketing

Inbound marketing, nazywany potocznie marketingiem przychodzących, jest jedną ze strategii marketingowych, polegających na podejmowaniu działań, w celu umożliwienia odbiorcom treści samodzielnego znalezienia interesującego ich przekazu. Czytaj dalej “Inbound marketing” »