Ciekawe reklamy

Reklama spray’u do nosa Nasivin

Jeszcze 20 lat temu branżą, która reklamowała się najczęściej, były środki czystości i chemia gospodarcza. Dziś są to leki. Nasivin to spray do nosa na zatoki, który, jak zapewniają producenci, pozwoli odetchnąć z ulgą. Twórcy kampanii tego leku stawiają na materiały żartobliwe o lekkim charakterze. Są w tym konsekwentni i dzięki temu budują spójny wizerunek marki.

Czytaj dalej
Ciekawe reklamy

Kontrowersyjne reklamy (przykłady)

Spece od reklamy czasem zapędzają się w pogoni za zainteresowaniem widza. Kontrowersyjne reklamy z jednej strony spotykają się z falą krytyki, z drugiej doskonale zapadają w pamięć, spełniając swoją rolę. Ameryka lat 50. i 60. była pełna treści reklamowych wykorzystujących stereotypy rasowe czy seksualne, by przykuć uwagę klienta. Dziś ucho odbiorców jest dużo bardziej czułe, mimo to w sieci i w telewizji wciąż pojawiają się reklamy wywołujące oburzenie. Czasem trudno stwierdzić czy jest to wynik złej strategii, czy zupełnie celowe działanie. Oto przykłady kilku kampanii reklamowych, które łagodnie mówiąc, wywołują mieszane uczucia.

Czytaj dalej
Ciekawe reklamy

Kerfuś – case study

Kerfuś jest samojezdnym robotem, który pojawił się niedawno w dwóch warszawskich sklepach Carrefour. Po co? By promować marki Pepsi oraz Lay’s i sprzedawać ich produkty. Roboty są opatrzone logotypami obu marek, ale ich funkcja nie ogranicza się tylko do sprzedaży. Z urządzeniami można wejść w interakcję, mają zaciekawiać klientów i zapadać im w pamięć. Pomysł jest skuteczny, ponieważ Kerfuś niezwykle szybko stał się rozpoznawalnym elementem memosfery.

Czytaj dalej
Artykuły Ciekawe reklamy

Netflix, czyli jak się reklamuje nowa telewizja

Platformę Netflix zna już praktycznie każdy. Ci, którzy jej nie używają, w większości przynajmniej o niej słyszeli. Jak to się dzieje? Nowoczesne platformy telewizyjne teoretycznie nie muszą zbyt wiele uwagi poświęcać autoreklamie. Dobra promocja filmów i seriali, które można zobaczyć tylko tam, jest bardzo skuteczną taktyką marketingową. W ten sposób działa największa konkurencja dla tradycyjnej telewizji. Prócz tego jako serwisy działające w sieci tam właśnie skupiają swoje działania promocyjne. W bloku reklam na którymś z popularnych kanałów próżno szukać reklamy Netflixa. A jednak jego popularność rośnie.

Czytaj dalej
Artykuły

Jak reklamować firmę w internecie?

Co prawda internet to już nie jest terytorium niczyje, które czeka na pionierów, aby je zdobyli, ale nadal stwarza szanse na tanią, masową i skuteczną promocję. Jeśli dobrze wykorzystasz potencjał tkwiący w różnych internetowych kanałach komunikacji, możesz wypromować swoją firmę za w miarę niewielkie pieniądze. Czego potrzebujesz? Odrobiny wiedzy oraz dużej kreatywności!

Czytaj dalej
Artykuły

Jakich tematów lepiej unikać w marketingu

Przekaz marketingowy ma oddziaływać na emocję, aby przyciągać uwagę i zapadać w pamięć. Dlatego tak często w reklamie sięga się po wyraziste motywy oraz tematy wzbudzające silne uczucia – jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi służące do wzmacniania komunikatu. Jednak równocześnie jest to też potencjalnie największa pułapka, ponieważ łatwo można przekroczyć granicę, za którą odbiorcy reklamy zamiast pozytywnej reakcji, odpowiedzą na naszą reklamę oburzeniem. Z tego względu warto wiedzieć, jakie tematy są ryzykowne, jeśli chodzi o umieszczanie ich w reklamie.

Czytaj dalej
Artykuły Ciekawe reklamy

Netflix, czyli jak się reklamuje nowa telewizja

Platformę Netflix zna już praktycznie każdy. Ci, którzy jej nie używają, w większości przynajmniej o niej słyszeli. Jak to się dzieje? Nowoczesne platformy telewizyjne teoretycznie nie muszą zbyt wiele uwagi poświęcać autoreklamie. Dobra promocja filmów i seriali, które można zobaczyć tylko tam, jest bardzo skuteczną taktyką marketingową. W ten sposób działa największa konkurencja dla tradycyjnej telewizji. Prócz tego jako serwisy działające w sieci tam właśnie skupiają swoje działania promocyjne. W bloku reklam na którymś z popularnych kanałów próżno szukać reklamy Netflixa. A jednak jego popularność rośnie.

Czytaj dalej
Artykuły Słownik

Czym jest insight w marketingu?

Współczesna sprzedaż opiera się na konkurencji, która wymaga od firm zdobycia klienta. Marketing odkrywa wciąż nowe drogi doskonalenia ścieżki sprzedażowej i trafiania w nasze potrzeby. Typową praktyką sprzedażową nastawioną na klienta jest insight konsumencki, czyli próba odkrycia motywacji stojących za zakupem. Jeśli wiemy dlaczego ktoś coś kupił, łatwiej nam sprzedać tego więcej. Proste? Trudniejsze niż się wydaje.

Czytaj dalej
Słownik

Event marketing

Reklama jest dźwignią handlu. Nic więc dziwnego, że marketing wciąż się rozwija tworząc coraz to nowe sposoby dotarcia do potencjalnych klientów. Tradycyjna reklama w sieci czy innych środkach masowego przekazu zdaje się dziś nie wystarczać. Odpowiedzią na coraz ciekawsze drogi do pozyskania uwagi konsumentów jest event marketing. Na czym polega?

Czytaj dalej