Personal branding w promocji firmy

Budowanie marki osobistej wymaga dużo czasu i sporo zaangażowania. W Polsce personal branding dopiero raczkuje, jednak w wielu innych krajach jest to już w tej chwili bardzo popularny i doceniony sposób na promowanie usług bądź produktów. Reklamowanie swojego biznesu własnym nazwiskiem zapewni rozpoznawalność i stałych klientów. Trzeba to jednak robić z głową. Jak wdrożyć strategię personal brandingu, aby przyniósł faktyczne korzyści?

Czym jest marka osobista?

To promowanie siebie, jako eksperta i autorytetu w swojej dziedzinie. Zbudowanie marki osobistej, która będzie miała siłę przebicia i grono wiernych klientów to lata pracy nad sobą, inwestowania w swój rozwój, zdobywania zaufania odbiorców i przedstawiania im siebie, jako najlepszego możliwego wyboru. Znane osoby, pracujące jako influencerzy, gwiazdy kina czy muzycy bardzo często reklamują produkty własnym nazwiskiem. Takie rzeczy sprzedają się błyskawicznie, gdyż promowane są przez osoby, które mają posłuch i zaufanie wśród swoich fanów. Jednak nie tylko znane osobistości mają szansę stworzyć markę osobistą. Robią to również artyści, psychologowie albo doradcy finansowi. Za personal branding może zabrać się każdy, kto oferuje swoje profesjonalne usługi na wysokim poziomie.

Personal branding – jak się do niego zabrać?

Przede wszystkim usługi, które oferujesz powinieneś reklamować własnym nazwiskiem. Nie sil się zatem na wymyślanie szalonej, kreatywnej i wydumanej nazwy firmy. Skorzystaj z tego, co już masz! Po drugie, postaraj się o rozpoznawalność. Zyskaj odbiorców Twoich treści, przekonaj ludzi, że jesteś w stanie im coś zaoferować, że warto Cię słuchać, aż w końcu – że za to, co sprzedajesz, warto zapłacić duże pieniądze. Stań się autorytetem, przyjacielem i źródłem wiedzy dla swoich odbiorców. Im chętniej będą Cię słuchać, tym chętniej będą kupować produkty, które reklamujesz własnym nazwiskiem.

Jak trafić do ludzi?

Nie jest to łatwe – w dzisiejszych czasach konkurencja jest ogromna i trudno się wybić. Przede wszystkim jednak warto, abyś zaistniał w Internecie. Bez tego aktualnie ani rusz. Konta firmowe w mediach społecznościowych, blog, strona internetowa – to podstawa. Bardzo dobrą platformą sprzedażową okazuje się być Instagram! Tam w stosunkowo łatwy sposób możesz pozyskać odbiorców. To, czy z Tobą zostaną, zależy przede wszystkim od tego, jak ciekawe treści będziesz publikować. Zadbaj zatem o spójny, prowadzony regularnie profil, wypełniony ciekawymi informacjami. Pokazuj się! Wstawiaj swoje zdjęcia, odezwij się do swoich odbiorców na story. W ten sposób zdobędziesz ich zaufanie. Poza tym ludzie chętniej przyswajają treści mówione, niż czytane. Postaraj się również od czasu do czasu dać im coś za darmo. Przykładowo – promując e-booka z przepisami, zaoferuj jeden darmowy przepis dla wszystkich, w ramach promocji owej książki.

By zbudować markę osobistą należy być przede wszystkim cierpliwym i naturalnym. Aktualnie większość internautów jest w stanie rozpoznać sztuczki marketingowe na odległość. Dlatego pamiętaj, że zanim przekonasz innych, że warto w Ciebie zainwestować, powinieneś sam w to uwierzyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *