Kampania reklamowa IKEA z testem ciążowym

Marka IKEA przyzwyczaiła swoich klientów do niestandardowych akcji reklamowych. Organizowano już noce w marketach, nagrywano mini seriale internetowe czy realizowano przestrzenne reklamy na bilbordach. Jednak w jednej z ostatnich kampanii szwedzki market poszedł jeszcze dalej i maksymalnie spersonalizował swoją reklamę, wprowadzając do reklamy z meblami dziecięcymi… test ciążowy. Cała akcja realizowana była pod mocnym hasłem: „Nasikanie na tę reklamę może zmienić Twoje dotychczasowe życie”. Kampania skupiła się na rodzimym, szwedzkim rynku.

Szwecja znana jest z otwartości, również w sferach intymnych i planowania ciąży. Szwedki bez skrępowania mówią o swojej seksualności i potrzebach, zdecydowanie śmielej niż Polski czy Niemki. Dlatego to właśnie o tej grupy kobiet, starających się o dziecko, skierowano nietypową reklamę. Szwedki nie czuły dyskomfortu w związku z mocnym przekazem. Test ciążowy dostępny był na stronie reklamowej z ofertą łóżeczka dla niemowląt. Kobiety spodziewające się dziecka mogły liczyć na dodatkową zniżkę od IKEA, by już zacząć przygotowania do wyposażania pokoju dla potomka.

Pomysłodawcą całej akcji, która odbywała się w połowie 2018 roku, była agencja reklamowa Åkestam Holst. Odważna kampania spotkała się z pozytywną reakcją potencjalnych klientek, dla których wiadomość o ciąży to najważniejszy moment w życiu. Specjalne przygotowana strona reklamowa pojawiła się w popularnym i cenionym czasopiśmie kobiecym Amelia. Czytelniczki były wprost namawiane do nasikania na reklamę IKEA, bo pod fotografią produktową łóżeczka dla niemowląt znajdował się pasek ze aktywną substancją, którą stosuje się w testach ciążowych. Po zaaplikowaniu w tym miejscu niewielkiej próbki moczu dochodziło do reakcji chemicznej. Kobiety będące w ciąży odkrywały promocje tylko dla nich – aż 50 procent zniżki na łóżeczko dla przyszłego dziecka.

Całe przedsięwzięcie wymagało sporych nakładów pracy, gdyż było technologicznie skomplikowane. Wykorzystanie reakcji chemicznej w gazecie i zaprezentowanie oferty w określonym miejscu wymagało zastosowania kosztownych preparatów o właściwościach hydrokapilarne. Najpierw należało zastosować test paskowy, który działa za sprawą obecność przeciwciał i hormonu hCG, występującego tylko u kobiet w ciąży. Następnie inna substancja uwidaczniała dedykowaną promocje. Proces tworzenie reklamy pojawił się w formie video na wewnętrznym kanale Ikea Sverige w serwisie YouTube. Co ważne, aby skorzystać z promocji nie trzeba było prezentować pozytywnego testu w czasopiśmie, a dołączyć do klub IKEA Family.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *