Główne trendy w marketingu online 2020

Współczesny marketing opiera się przede wszystkim na działaniach i prezentacji firmy w internecie. Strategie marketingowe staja się coraz bardziej wyszukane, a z roku na rok w branży pojawiają się nowe trendy. Czego możemy się spodziewać w roku 2020?

Personalizacja

Wszelkie działania marketingowe już od jakiegoś czasu dążą do spersonalizowania przekazu, a także oferty kierowanej do użytkowników. Na podstawie danych o ruchu w sieci tworzy się oferty zgodne z upodobaniami, czy podsyła użytkownikom promocje dotyczące wyszukiwanych przez nich produktów. W najbliższym roku trend ten ma być jeszcze silniejszy, a personalizacja będzie odbywać się w oparciu o dane demograficzne, czy codzienne zwyczaje, a także uwzględniać profil behawioralny i zakupowy użytkowników sieci.

Omnichanel, czyli jeszcze wyższy poziom personalizacji

Jest to strategia polegająca na dojrzałym zrozumieniu potrzeb klienta oraz rozpoznawania go w różnych miejscach i kanałach – od sklepów stacjonarnych do sklepów internetowych i mediów społecznościowych. Aby wywołać większe przywiązanie do marki, należy działać wielokanałowo. Przykładem tego typu działań będzie sytuacja, w której klientka kupi sukienkę w sklepie stacjonarnym, po czym kilka dni później przeglądać będzie stronę internetową tej samej marki. Tam otrzyma rekomendacje ubrań i dodatków, które będą już skomponowanymi stylizacjami z zakupioną przez nią sukienką. Już teraz przeglądając strony niektórych sklepów po zarejestrowaniu się otrzymujemy sugestie nie tylko co do wybranych fasonów, czy kolorów ubrań, ale i ich rozmiaru.

Nieocenione wideo

Przekaz treści w internecie dąży do uproszczenia, a trend ten będzie się nasilał w najbliższych miesiącach. W efekcie słowo pisane jest zastępowane przez krótkie filmy video, które dostępne są na różnych kanałach – stronach internetowych, czy w mediach społecznościowych. Jest to najszybsza, a przy tym bardzo skuteczna forma przekazu.

Stories, czyli gra na emocjach

Pojawiająca się w marketingu strategia będzie przybierać na sile. Liczy się emocjonalny przekaz, który niesie za sobą historię i refleksję. Reklamy będą więc dłuższe, a czasem jedna historia dzielona będzie na kilka filmów.

Content nadal rządzi

Kampanie marketingowe oparte na przemyślanej i wartościowej treści. Opierające się na specjalistycznej wiedzy, poradach, a także umożliwiające komunikowanie się z użytkownikami. Zamiast kilku wątpliwej jakości wpisów lepiej skupić na jednym dobrym i zadbać o jego dystrybucję. Warto przy tym odejść od sztywnych reguł i pisania pod wyszukiwarki, a skupić się na emocjach, które przyciągną uwagę użytkowników.

Wirtualna rzeczywistość

W kampaniach marketingowych rzeczywistość wirtualna (VR) i rozszerzona (AR) będą miały coraz większe znaczenie. Przykładem wykorzystania tej drugiej jest aplikacja stworzona przez sklep IKEA, która pozwala użytkownikom wizualizować wnętrze pomieszczeń i rozmieszczenie mebli przed ich zakupem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *