Kiedy jeszcze na początku roku można było reklamować zagraniczne wyjazdy, kredyty gotówkowe czy ubrania w najnowszych wiosennych trendach, teraz już nie wypada. Rok 2020 jest naprawdę wymagający dla specjalistów od marketingu, bo jak sprzedawać, kiedy gospodarka się wali, ludzie chorują, a susza trawi planetę? Z pomocą przychodzi odpowiednie public relations. Czytaj dalej “Dobry PR BNP Paribas w trakcie epidemii” »
Kampania reklamowa IKEA z testem ciążowym
Marka IKEA przyzwyczaiła swoich klientów do niestandardowych akcji reklamowych. Organizowano już noce w marketach, nagrywano mini seriale internetowe czy realizowano przestrzenne reklamy na bilbordach. Jednak w jednej z ostatnich kampanii szwedzki market poszedł jeszcze dalej i maksymalnie spersonalizował swoją reklamę, wprowadzając do reklamy z meblami dziecięcymi… test ciążowy. Cała akcja realizowana była pod mocnym hasłem: „Nasikanie na tę reklamę może zmienić Twoje dotychczasowe życie”. Kampania skupiła się na rodzimym, szwedzkim rynku. Czytaj dalej “Kampania reklamowa IKEA z testem ciążowym” »
Kampania reklamowa marki Lacoste – „Crocodile inside”
Burzliwe rozstanie dwojga zakochanych, rozpadający się dom i desperacka próba powrotu do siebie. Tegoroczna kampania reklamowa marki Lacoste pod hasłem „Crocodile inside” chwyta za serce i podkreśla podstawowe wartości takie jak: wytrwałość, wolność umysłu, ruch oraz kreatywność. Czytaj dalej “Kampania reklamowa marki Lacoste – „Crocodile inside”” »
Kampania społeczna „Kocham. Szanuję.”
Przemoc domowa w Polsce to ciągle bardzo duży problem, bo większość przestępstw jest niezgłaszanych. Bardzo rzadko dochodzi do skazania dręczycieli, którzy z upływem lat czują się bezkarnie, a to potęguje ich agresję. Z myślą o ofiarach przemocy domowej powstała wymowna kampania społeczna pod hasłem „Kocham. Szanuję”, w którą zaangażowały się znane artystki i osoby publiczne. Celem kampanii jest przekonanie krzywdzonych kobiety do szukania pomocy oraz wzbudzenie wśród świadków przemocy poczucia obowiązku do zareagowania. Czytaj dalej “Kampania społeczna „Kocham. Szanuję.”” »
Kampania „Liczą się ludzie” (ING Bank Śląski)
Reklama ING Banku Śląskiego stawia na ludzi. Cała kampania opowiada o życiowych marzeniach, a jej hasło brzmi „Liczą się ludzie”. Kampania ma charakter wizerunkowy i została przygotowana przez firmy Brain, Gong i Lowe Media. Kreację kampanii przygotwała firma Brain, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Lowe Media. Za reklamę w internecie odpowiada agencja Gong. Czytaj dalej “Kampania „Liczą się ludzie” (ING Bank Śląski)” »
Serce i Rozum – kampania Orange jako przykład wykorzystania brand hero
Sześć lat w reklamach, niezwykle wysoka rozpoznawalność oraz ponad dwa miliony fanów na Facebooku. Niewiele kampanii reklamowych może się pochwalić taką skutecznością, jak Serce i Rozum marki Orange. Jak dwie postacie podbiły Polskę i odświeżyły wizerunek marki, która wcześniej niekoniecznie dobrze kojarzyła się konsumentom? Czytaj dalej “Serce i Rozum – kampania Orange jako przykład wykorzystania brand hero” »
5 ciekawych kampanii społecznych
Kampania społeczna jest zestawem różnorodnych działań, które zostały zaplanowane w określonym czasie oraz mają wspólny cel, jakim jest wzrost wiedzy, zmiana kierunku myślenia, poszerzanie świadomości, uświadamianie społeczności, zmiana zachowań wobec określonego wcześniej problemu społecznego. Kampania społeczna skierowana jest do określonej grupy docelowej. Może stosować narzędzia i techniki reklamowe oraz PR, ma swój określony budżet, który często jest dużo skromniejszy, niż budżety kampanii komercyjnych, a przecież tak samo kampania społeczna jak kampania komercyjna musi liczyć na skuteczność i szerokie dotarcie do swojego odbiorcy. Na wagę złota jest zatem kreatywność agencji reklamowych, aby kampania odniosła zamierzony skutek, a budżet wystarczył na zrealizowanie głównego celu, jakim jest skierowanie uwagi na określony problem społeczny. Czytaj dalej “5 ciekawych kampanii społecznych” »
Kampania „Liking Isn’t Helping”
Agencja: Publicis Singapore
Oparta na billboardach kampania przypomniała nam, że internet potrafi nas omamić złudzeniem dostarczania międzyludzkich relacji, a media społecznościowe – złudzeniem zaangażowania. Czytaj dalej “Kampania „Liking Isn’t Helping”” »