Skutki epidemii i związane z nim spowolnienie gospodarki to niejedyny problem, z jakim zmierzyć będą musieli się przedsiębiorcy w 2021 roku. Jak wynika z badań przedstawicieli ds. komunikacji z organizacji sektora prywatnego i publicznego, wyzwaniem mogą okazać się kryzysy wizerunkowe. Czytaj dalej “Główne zagrożenia w komunikacji firm w 2021” »
Personal branding w promocji firmy
Budowanie marki osobistej wymaga dużo czasu i sporo zaangażowania. W Polsce personal branding dopiero raczkuje, jednak w wielu innych krajach jest to już w tej chwili bardzo popularny i doceniony sposób na promowanie usług bądź produktów. Reklamowanie swojego biznesu własnym nazwiskiem zapewni rozpoznawalność i stałych klientów. Trzeba to jednak robić z głową. Jak wdrożyć strategię personal brandingu, aby przyniósł faktyczne korzyści? Czytaj dalej “Personal branding w promocji firmy” »
Jak zrobić dobrą transmisję live?
Transmisje live cieszą się w ostatnim czasie popularnością nie tylko z powodu ograniczeń w prowadzeniu firm spowodowanych epidemią koronawirusa. Coraz więcej firm docenia potęgę marketingową wejść na żywo. Transmisję live przeprowadzić można zarówno na kanałach social media, jak i na platformach streamingowych. Kluczowa jest jednak wysoka jakość streamów. Czytaj dalej “Jak zrobić dobrą transmisję live?” »
Influencer marketing – jakich błędów nie popełniać?
Skuteczny marketing w dużej mierze polega na szukaniu nowych kanałów dystrybucji – z dużym zasięgiem i jeszcze nie przeładowanych komunikatami. Dlatego, gdy pojawia się jakiś świeży trend w social media, od razu jest wykorzystywany w reklamie. To samo stało się z osobami popularnymi w mediach społeczniściowych, czyli influencerami. Jednak okazuje się, iż samo wybranie influencera z dużą grupą followersów często nie wystarczy i działania marketingowe realizowane z pomocą takiej osoby nie przynoszą efektów. Dlaczego tak się dzieje? Czytaj dalej “Influencer marketing – jakich błędów nie popełniać?” »
Czym jest crawl budget?
Google to marka-symbol, firma, która zdawała się ujarzmiać bezkresy internetu. To mogło być zaskakujące, że mimo tego, iż sieć rozrastała się niesłychanie szybko, boty Google nadążały za jej rozrostem i na bieżąco indeksowały nowe treści. Jednak uległo to zmianie – gigant z Mountain View zaczyna ulegać sile napierającej na niego masy. Roboty indeksujące nie mają już wystarczającego zapasu mocy do regularnego crawlowania po wszystkich stronach i podstronach. To niezwykle istotna informacja dla branży SEO. Wiąże się bezpośrednio z pojęciem “crawl budget”. Czytaj dalej “Czym jest crawl budget?” »
Czy warto współpracować z influencerami na Instagramie?
Na współpracę z influencerami decydują się głównie duże marki. Taki rodzaj marketingu może jednak sprawdzić się również w promocji małych i średnich firm. Ważny jest odpowiedni dobór influencera, a także wykorzystanie jego potencjału w pełni. Czytaj dalej “Czy warto współpracować z influencerami na Instagramie?” »
Jak dostosować marketing online do realiów pandemii?
Pandemia wymusiła na wielu przedsiębiorcach zmianę strategii prowadzenia firmy. Dotyczy to również sfery marketingowej. Wielu właścicieli firm przeniosło swoją działalność z offline na online. W jaki sposób promować się w Internecie w czasach trwania pandemii? Czytaj dalej “Jak dostosować marketing online do realiów pandemii?” »
Podcast jako narzędzie marketingowe
27% internautów słucha podcastów, a 65% z nich zaczęło to robić w ciągu ostatniego roku – donosi Publicis Groupe. A tam, gdzie odbiorca, powinna być również reklama. Nie dziwi więc fakt, że marketerzy coraz częściej wykorzystują podcasty do promocji produktów i usług. Czytaj dalej “Podcast jako narzędzie marketingowe” »
Wykorzystanie memów w marketingu
Marketerzy cały czas poszukują nowych sposobów na promocję swoich produktów. Standardowe wezwania do zakupu czy wychwalanie zalet produktu przeszły już do lamusa. Teraz, aby zainteresować klienta, trzeba przygotować nieszablonową kreację, która nie zginie w gąszczu reklam, które widzimy w internecie, mijamy na bilbordach czy słyszymy w radio. Czytaj dalej “Wykorzystanie memów w marketingu” »
Co to jest marketing natywny i jego rodzaje
Pojęcie reklamy natywnej często kojarzone jest z artykułami sponsorowanymi. Jest to jednak mylne myślenie. Choć istnieją pewne podobieństwa między tymi dwoma formami marketingu, to tak naprawdę bardzo łatwo je odróżnić. Reklama natywna jest bowiem subtelna i nieinwazyjna. Tego z pewnością nie można powiedzieć o artykułach sponsorowanych. Czytaj dalej “Co to jest marketing natywny i jego rodzaje” »