Porady marketingowe

Promocja lokalnej firmy w internecie

influencer

Każda firma, bez względu na wielkości, powinna reklamować się w internecie. Możliwość dokładnego ustalenia grona odbiorców pozwoli rozwinąć świadomość istnienia danej marki i zwiększyć zainteresowanie jej ofertą. Koszt reklamy internetowej będzie niewielki, gdyż standardowym sposobem rozliczania są kliknięcia w promowany link. Co ważne, podstawowa kampania nie wymaga dużego zaangażowania i wiedzy marketingowej, a może przynieść spore korzyści dla właściciela małej, lokalnej firmy.

Zaletą reklamy interetowej, poza niższą ceną w porównaniu z reklamą telewizyjną czy bilbordową, jest możliwość wyświetlania jej tylko dla określonych osób. Wybór odpowiedniej grupy docelowej to najważniejszy element całej kampanii, bo daje większe prawdopodobieństwo, że odbiorca danej reklamy zdecyduje się na zakup. Wyróżnia się kilka form reklamy, które sprawdzą się w przypadku małych, lokalnych firm:

Reklama w social mediach

Wykorzystanie Facebooka lub Instagrama do promocji lokalnego biznesu to wręcz obowiązek każdego przedsiębiorcy. Obie platformy umożliwiają prowadzenie różnorodnych kampanii reklamowych np. tylko dla osób znajdujących się w pobliżu firmy. Możliwości reklamowe Facebooka są dużo szersze i pozwalają na dokładniejszego selekcjonowanie odbiorców postu reklamowego. Natomiast Instagram to obecnie najlepsze narzędzi do reklamowania się za sprawą atrakcyjnych wizualnie zdjęć czy filmików, szczególnie w grupie wiekowej 13-35 lat. Warto też zwrócić uwagę na influencer marketing, czyli promowanie produktów przez osoby popularne w serwisie. Ich rekomendacja jest często bardziej efektywna niż wiele standardowych reklam.

Reklama w wyszukiwarce Google

Założenie konta w systemie Google Ads to pierwszy krok do prowadzenia kampanii w najpopularniejsze wyszukiwarce na świecie. To właśnie to narzędzie pozwala pojawiać się wśród trzech pierwszych wyników po wpisaniu określonego hasła. Odpowiednio przygotowana reklama i dobrze dobrane słowa kluczowe pozwolą skierować osoby zainteresowane daną dziedziną właśnie na naszą stroną np. fryzjer Mrągowo czy naprawa pralek Mikołów. Jednak, aby kampania była skuteczna należy znać system Google Ads, co dla osoby początkujący może okazać się zbyt skomplikowane. Niemniej firma Google oferuje wsparcie konsulatów i bardzo dokładny przewodnik dla każdego, kto dopiero konfiguruje swoje konto do prowadzenia reklam.

Mareting szeptany

Ten rodzaj reklamy może odbywać się właściwie bezkosztowo i przypomina „pocztę pantoflową”, różnicą jest miejsce prowadzenia rozmów, czyli nieograniczona sieć internetu. Zamieszczając wpisy dotyczące naszej firmy na lokalnych forach, portalach czy grupach na Facebooku zwiększymy świadomość istnienie marki wśród konkretnej grupy ludzi, często zainteresowanej tematem. Warto też śledzić pojawiające się publikacje i dodawać do nich komentarze, przypominając jednocześnie swoją ofertę.

Brak bariery czasowej i geograficznej oraz możliwość swobodnej interakcji z potencjalnym klientem to niezwykle cenne walory każdej kampanii, realizowanej w sieci internetowej. Nic więc dziwnego, że zarówno małe firmy, jak i ogromne korporacje decydują się przeznaczać swoje budżety właśnie na takie działania reklamowe.

Co to jest lejek sprzedażowy?

lejek sprzedażowy

Bez względu na rodzaj oferowanych usług, sprzedaż stanowi sedno całej działalności biznesowej. Jednak zanim pojawią się wyniki sprzedażowe konieczne jest wdrożenie różnych działań, by do upragnionej finalizacji sprzedaży faktycznie doszło. Z pomocą do zrozumienia całego zjawiska przychodzi model lejku sprzedażowego, który w jasny sposób obrazuje wszelkie etapy podejmowania decyzji klienta.

Czytaj dalej “Co to jest lejek sprzedażowy?” »

Marketing w małej firmie – samodzielnie czy zlecić?

Pojęcie marketingu jest bardzo szerokie i zawiera się w nim wiele kwestii. Odpowiednia strategia marketingowa to nie tylko przyciąganie nowych klientów, ale także poszukiwanie wciąż nowych rozwiązań, by bardziej ich zadowolić. Poza tym w kwestii marketingu nie można także zapomnieć o samym planowaniu, ustalaniu cen produktów i przede wszystkim o tym, w jaki sposób chce się te produkty sprzedawać. Czytaj dalej “Marketing w małej firmie – samodzielnie czy zlecić?” »

Live-chat na stronie WWW

Każdy sprzedawca wie, że poświęcenie klientom odpowiedniej ilości czasu i uwagi jest bardzo ważne. Obecnie, w dobie ogromnej konkurencji, każda minuta zwłoki może przesądzić o tym, że klient zdecyduje się na usługi innej firmy lub zakupi produkt w innym sklepie. W tym przypadku doskonałym rozwiązaniem okazują się aplikacje typu live-chat, których zadaniem jest usprawnienie komunikacji z klientem. Dzięki takiej aplikacji obsługa klienta będzie o wiele sprawniejsza i bardziej efektywna. W czym więc tkwi fenomen live-chatów? Czytaj dalej “Live-chat na stronie WWW” »

Internet rzeczy w marketingu

Zachowania większości młodych ludzi i moda, którą tworzą, mają coraz większy wpływ na rozwijanie się marketingu. Technologie, które kiedyś były znane tylko z filmów „science-fiction” obecnie może posiadać każdy w swoim domu. Zmusza to potencjalnych klientów do zweryfikowania swoich przyzwyczajeń, a marketerom daje szansę na korzystanie z nowych metod dotarcia do rynku. Czytaj dalej “Internet rzeczy w marketingu” »

Dlaczego obsługa klienta ma kluczowe znaczenie w biznesie?

Obsługa klienta kojarzy się najczęściej z mało uprzejmą panią przy kasie, która na kontakt z klientem nie ma najmniejszej ochoty. Tymczasem pod tym pojęciem kryje się o wiele więcej. Jest to termin, który w ujęciu biznesowym oznacza szeroką infrastrukturę, stworzoną w celu umożliwienia prowadzenia kontaktu z klientami – zarówno obecnymi jak i potencjalnymi. Jest to szczególnie ważne w prowadzeniu działalności przez Internet. Czytaj dalej “Dlaczego obsługa klienta ma kluczowe znaczenie w biznesie?” »

Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić?

Zastanawiasz się czy warto poświęcać czas na tworzenie i prowadzenie bloga swojej firmy? Odpowiedź jest jednoznaczna: tak. W ostatnich latach taka forma publikacji stała się bardzo modna. Statystyki pokazują, że ok. 80% internautów regularnie odwiedza takie strony i czerpie z nich informacje, a ponad 60% kupuje produkty w oparciu o zdobytą na nich wiedzę. Więcej niż połowa firm prowadzących blogi zwiększyła dzięki nim ruch na swoich stronach i zdobyła nowych klientów. Nawet jeśli są to wyniki zestawień pochodzące ze Stanów Zjednoczonych, wciąż nie oznacza to, że podobnie nie jest na naszym rynku. Jeśli jednak ta krótka statystyka nie przekonała cię do dołączenia do grona blogerów, poniżej znajdziesz pięć najważniejszych powodów, dla których powinieneś to zrobić. Czytaj dalej “Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić?” »